Een project van de Foundation for a More Beautiful Life en Coty
De Foundation for a More Beautiful Life en Coty, die vrouwen helpt die een kankerbehandeling ondergaan, en Coty, die de Foundation al lange tijd steunt, presenteren opnieuw een serie make-up tutorials met de kosten van de Foundation. Het tweede deel van het materiaal is gewijd aan oog- en wenkbrauwmake-up.
Zoveel mogelijk vrouwelijke kankerpatiënten bereiken en de boodschap versterken: Het is mogelijk om er mooi uit te zien bij ziekte en je daardoor beter te voelen , zijn de belangrijkste doelstellingen van de campagne die de Foundation en Coty hebben opgezet. Het project wil laten zien hoe belangrijk het vanuit het oogpunt van de vrouw is om voor zichzelf te zorgen tijdens deze moeilijke periode van ziekte. Make-up is een substituut voor normaliteit en het terugwinnen van vrouwelijkheid die tijdens de behandeling verloren is gegaan. Make-up zorgt ervoor dat ik me beter voel, het is mijn dagelijkse leven. Zonder make-up ben ik er niet. Zelfs een lichte accentuering van de wimpers, een beetje poeder of foundation geeft me een vol gevoel, zorgt ervoor dat ik me beter voel, ” benadrukt Anna Małek, een van de deelnemers aan het project.
De zelfstudies, voorbereid door Eryka Sokólska, een visagiste van het make-upmerk Max Factor van Coty, laten oplossingen zien om enerzijds de schoonheid te verbeteren en anderzijds onvolkomenheden als gevolg van ziekte te camoufleren. Je kunt het zelf thuis doen. Make-up is een belangrijk element in het leven van vrouwen in het algemeen, maar het speelt een speciale rol op zo’n moeilijk moment als kanker. In mijn werk, maar ook in mijn privéleven, heb ik meer dan eens te maken gehad met vrouwen die tijdens het behandelingsproces te maken kregen met een aantal problemen op zowel fysiek, schoonheidsgerelateerd als psychologisch gebied ,” voegt Eryka Sokólska toe.
De tutorials behandelen de belangrijkste make-upgebieden vanuit het oogpunt van kankerpatiënten: huid, wenkbrauwen en wimpers. Het eerste deel van de tutorials is gericht op gezichtsmake-up, terwijl het tweede deel is gewijd aan het verven van wimpers en wenkbrauwen. Door de ziekte vallen tijdens de behandeling zowel de wimpers als de wenkbrauwen uit en worden ze dunner en dunner. Daarom is het belangrijk om je oogmake-up goed aan te brengen, want dat kan wonderen doen. In twee tutorials over oogmake-up laat Eryka Sokólska zien wat je kunt doen om wimpers en wenkbrauwen te verlengen, verdikken en dikker te maken. Patiënten krijgen dankzij de tutorials de kans om technieken te leren voor het gebruik van eyeliner en wenkbrauwen, ze kunnen te weten komen hoe ze hun wenkbrauwen op de juiste manier kunnen omlijnen, hoe ze de mogelijkheden van oogschaduw kunnen benutten en welk mascaraborsteltje ze moeten kiezen. De grootste schok was de eyeliner op de wimperlijn, die de gaten opvulde en mijn ogen mooier maakte. Eén lijntje deed bijna alle make-up. In combinatie met de omlijnde wenkbrauwen accentueerden ze mijn schoonheid en gaven me het gevoel dat ik een miljoen dollar waard was. Ik heb geleerd dat het wenkbrauwborsteltje niet alleen dient om de wenkbrauwen te kammen, maar ook om het wenkbrauwpotlood uit te vegen ,” bevestigt Ania Malek. Met eenvoudige tips kunnen patiënten hun make-up thuis doen.
Het eerste deel van de materialen – gezichtsmake-up:
- De kracht van schoonheid in de strijd tegen ziekten: Hoe de huidtint te egaliseren
- https://youtu.be/alRRtZOOfO8
- De kracht van schoonheid in de strijd tegen ziekten: Contouren van het gezicht
- https://youtu.be/qOveIjXdu_4
Het tweede deel van de materialen gewijd aan wimpers en wenkbrauwen:
- De kracht van schoonheid in de strijd tegen ziekte: De ogen accentueren
- https://youtu.be/-ql1H4IwwTM
- De kracht van schoonheid in de strijd tegen ziekte: Wenkbrauwen opmaken
- https://youtu.be/Mv0LVfCwIjU
De More Beautiful Life Foundation steunt al vijftien jaar vrouwen die een kankerbehandeling ondergaan en organiseert voor hen schoonheids- en make-upworkshops in ziekenhuizen in heel Polen. Dit prachtige initiatief, met zijn buitengewone therapeutische kracht, helpt hen om te gaan met de bijwerkingen van de behandeling die te maken hebben met hun uiterlijk. Bovendien zorgt het ervoor dat ze zich nog steeds mooi en aantrekkelijk kunnen voelen. De workshop herstelt de tastbare attributen van vrouwelijkheid tijdens de moeilijke momenten van de kankerbehandeling. Het is een kleine stap op weg naar herstel, een intermezzo tijdens de ziekenhuisroutine. De workshop is ook een kans om elkaar te ontmoeten in een vrouwengroep, om even weg te zijn uit het dagelijkse leven. Voortbordurend op het idee van ondersteuning en de behoefte om een nog bredere groep vrouwelijke patiënten te bereiken, is de Foundation for a More Beautiful Life samen met Coty en het merk Max Factor, dat deel uitmaakt van Coty, begonnen met het opnemen van unieke make-up tutorials.
De voorbereide make-up tutorials stellen de Foundation in staat om vrouwelijke patiënten in ziekenhuizen te bereiken, wat momenteel vrijwel onmogelijk is vanwege de pandemische situatie, maar opent ook de mogelijkheid om een veel grotere groep kankerpatiënten in het algemeen te bereiken. Ik hoop van harte dat we met dit project en de materialen die als onderdeel ervan zijn gemaakt, veel meer vrouwen kunnen bereiken, niet alleen vanuit onze Stichting. Sterker nog, ik hoop stilletjes dat deze aanpak al een traditie zal worden en een nieuwe, aanvullende manier zal zijn om vrouwelijke patiënten te bereiken,’ zegt Katarzyna Klatt-Koryszewska, coördinator van de More Beautiful Life Foundation.
We zijn er trots op dat we de Stichting Mooier Leven al bijna 15 jaar kunnen steunen, zowel financieel als in de vorm van gedoneerde producten of samenwerkingsactiviteiten. Als onderdeel van dit project produceren we samen met het merk Max Factor een serie make-up tutorials, niet alleen voor de kosten van de Foundation, maar ook voor kankerpatiënten in het algemeen. We hopen van harte dat we met dit project de activiteiten van FPŻ kunnen ondersteunen en hun bereik kunnen vergroten ,” voegt Aleksandra Kujawska, Senior Director Corporate Affairs CEE and Russia bij Coty Polska, toe.
Wat een verandering! – Dat zijn de woorden uit de mond van de patiënten die deelnemen aan de make-up workshops. Dit is het grootste bewijs dat de kleine veranderingen in het uiterlijk die je met make-up kunt aanbrengen, wonderen kunnen verrichten. En de glimlach van een patiënt en haar trots op haar nieuwe wenkbrauwen of gladgestreken teint is de drijfveer om door te gaan. Make-up zorgt ervoor dat elke vrouw zich aantrekkelijk voelt, vooral tijdens ziekte, het is een soort therapie waarmee je je schoonheid kunt herontdekken. Door voor jezelf te zorgen, voor je uiterlijk, kun je je gewoon mooi en vrouwelijk voelen.
Małgorzata Dogoda en Anna Małek, de kosten van de Stichting, namen deel aan het evenement, dat werd voorbereid door de Stichting Piękniejsze Życie en Coty. De make-up werd verzorgd door Eryka Sokólska – officiële visagiste van het merk Max Factor uit de Coty-portfolio.
Informatie over de activiteiten onder pandemische omstandigheden: de voorbereide materialen werden gerealiseerd met speciale voorzorgsmaatregelen. Deelnemers en de productiecrew werden getest op het SARS-CoV-2 virus en allen testten negatief. Op de set werd een zogenaamd sanitair regime gehandhaafd.
Over de Stichting mooier leven
Het programma Piękniejsze Życie is de Poolse editie van het internationale project Look Good…Feel Better®. Het werd in 1989 in de Verenigde Staten opgericht en is nu actief in 24 landen. Het helpt vrouwen die een kankerbehandeling ondergaan. Het is de enige MVO-activiteit van de hele cosmeticasector met een internationaal karakter. De Poolse vereniging van de cosmetica-industrie en de bij haar aangesloten bedrijven zijn in 2006 begonnen met de lancering van het project in Polen en hebben het tot 2011 exclusief uitgevoerd. Toen werd het project omgevormd tot een onafhankelijke Stichting, Piękniejsze Życie, die nog steeds actief wordt ondersteund door de Vereniging.
Over Coty
Coty is een wereldleider in de schoonheidsindustrie met een portfolio van favoriete consumentenmerken in kleurcosmetica (zoals Max Factor, Bourjois, Rimmel en Miss Sporty), parfum (zoals Gucci, Marc Jacobs, Hugo Boss en Calvin Klein) en haarkleuring en -styling (zoals Wella). Ons bedrijf heeft een duidelijke missie: het uitdagen van heersende definities en normen van schoonheid, het bevorderen en ondersteunen van authenticiteit en het vieren van diversiteit. Want voor ons bij Coty gaat schoonheid niet over het voldoen aan het schoonheidsideaal van iemand anders, maar over het respecteren van diversiteit en het bevrijden van iedereen om op zijn eigen unieke manier te stralen.
Coty zet zich, samen met haar merken, in voor een reeks sociale activiteiten die integraal deel uitmaken van haar duurzaamheidsstrategie onder het motto Beauty That Lasts.